onsdag 16 mars 2011

SISTA DAGEN ... NÅTT FRÄCKT ATT KÖPA MED HEM!

STRANDVÄSKA HOS SURF AT RON JON.


FÖDELSEDAGSPRESENT TILL EN WINDSURFARE!


COCOANUT SHRIMP´S, AT OUTBACK.



Onsdag den 16 mars.



Dan före dan ...


Vi bestämmer oss för att använda den sista dagen till shopping, att därefter packa och avsluta dagen med en middag hos en inte alltför avlägsen restaurang.


i åker än en gång ut till Sawgrass Mills Mall som ligger några mil bort, i utkanten av Fort Lauderdale. Detta Mall (inköpscenter) är enormt omfattande, men har dessutom rätt så trevlig miljö. Jag hittar absolut rätt affär för mina inköp. Här fanns verkligen rätt prylar. Jag hade redan en idé om vad det skulle bli. Och jag fann det hos Ron Jon!


Klockan har blivit tre, och jag får då en av mina hysteriska "hungerkriser"; - vilsenhetskänsla, irritation och stress. Så vi kilar snabbt in på restaurang Cheescake och får ganska snart fram nått ätbart på bordet + en kall Arnold Palmer (isthé special, uppkallad efter en berömd golfspelare i USA). Smakade bra och kändes skönt!


Hem till packningen, samt senare på kvällen kör vi ut till förbokade restaurang Outback. Där serveras oss en favorit, Cocoanut Fritted Shrimps som förrätt, samt en saftig Sirloin biff att sätta tänderna i. Lustigkurre till servitör, som verkligen anstränger sig maximalt , att tillfredställa alla sina gäster. Vi kan inte låta bli... att smila en smula!


Hur som helst, - blir det ett rätt så sent sängående! Tidig frukost i morgon ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar